Huomenna tulee tasan vuosi siitä kun tein positiivisen raskaustestin.. ja huomenna tulee 1kk siitä kun Sofia kuoli. Sofian elämään ja kuolemaan on liittynyt tosi paljon sattumuksia ja olen tiennyt etukäteen asioita, ja se on pelottanut aika usein.

Sofia syntyi klo.15.10 ja hän kuoli klo.15.10 hautajaisissa katsoin kelloa kun vieraat olivat lähteneet ja mies porukka oli peittämässä Sofian hautaa se oli 15.10..

Sofia syntyi 22.12.2010 ja kuoli alle 1v iässä.. Kimmon mummon veli syntyi 22.12.1910 ja kuoli alle 1v iässä.. sama syntymä aika mutta 100v eroa. Kun Sofia syntyi ja kaikki puhui siitä miten pitää hommata portti meidän portaisiin, ja kuinka Sofiasta tulee urheilija tai laulaja, mä en osannut alkaa puhumaan Sofian tulevaisuudesta... sanoja vaan ei tullut, vaikka en tiennyt vielä Sofian olevan sairas joku ihmeellinen aavistus jostain oli kokoajan takaraivossa ja se pelotti kovasti, laitoin kaikki hormoonien piikkiin. Sanoinki eräälle ihmiselle kun Sofian sairaus alkoi näkymään, että mua pelottaa kun en "näe" Sofian tulevaisuutta.. en tiennyt että Sofia kuolee niin nuorena.

Kun Sofian sairaus alkoi näkymään mä törmäsin netissä SMA1 sairauteen ja se pelko alkoi jyskyttämään sen jälkeen mielessä vaikka lääkärikään ei ollut vielä Sofiaa nähnyt.. Aavistin taas.. mulle sanottiin Oyssissa jälki käteen että elin jostain ihmeellisestä syystä kokoajan yhden askeleen edellä kaikkia muita.. oli pelottavaa tajuta olevansa lopen oikeassa.

Sinä päivänä kun Sofia kuoli istuin siinä huoneessa sängyllä ja kello oli jtn 15. mulla alkoi hakkaamaan sydän korvissa ja tuli taas semmoinen paniikki, tunsin kuinka verenpaineet alkoivat nousta, otin siihen määrätyn lääkkeen ja samalla kun nielaisin sen lääkkeen alkoi Sofian hapetus arvo ja syke laskea, mun keho aavisti taas :( joskus puolen päivän aikaan mietin sitä, että Sofia syntyi 15.10 se tuli vaan yhtäkkiä mieleen.. ja kuten kerroin Sofia kuoli samoihin aikoihin :( miksi mä aavistan asioita, ei ole eka kerta munkaan elämässä kun tulee joku outo asia mieleen tms ja sitten se tapahtuu.

Kirjoitan vielä joskus lisää noista oudoista tapahtumista jne jotka liittyy Sofiaan niitä on paljon ja en nyt muista kaikkia..

Tänään on ollut taas vaikea päivä, monta päivää meni ihan ok. sain jopa tehtyä ifolorin kirjan netissä itkemättä, lähinnä hymyilytti Sofian ihanat ilmeet niissä kuvissa ja tuli ihania asioita mieleen meidän yhteisistä hetkistä. Mulla on ollut huono omatunto tänään, me käytiin eilen tuulettumassa tuolla paikallisessa.. oli ihana nähdä tuttuja ihmisiä ja ilta oli ihan kiva. Me ei käydä kovin usein baareissa.. ehkä 2kertaa vuodessa :) ja nyt kun mentiin tuli huono omatunto, ihan kun ei olisi saanut mennä Sofian takia sinne. Olen miettinyt minkälainen vappu meillä kolmella olisi ollut, pojat ovat omalla isällään ja me oltais oltu kolmistaan.. Sofialla olisi ollut vappupallo sen tiedän.

Mutta tulihan tätä tekstiä taas, hiukan sekavasti ehkä kirjoitin meinaa tulla taas itku :( jospa huominen olisi vähäsen helpompi päivä..