Sinne taivaaseen ei voi lähettää kirjeitä, ei voi soittaa.. mutta tiedän että sinä siellä rakas "kuulet" tämän mitä kirjoitan, sinä rakas tiedät mitä ajattelen ja tunnen..

Meillä on ollut kova ikävä, syksy tulee lehdet tippuu puista.. kohta tulee talvi. Sun haalarit on kaapissa, ne jotka sait tulevaa talvea varten. Katsoin tänään niitä.. tunsit kai sen kuinka pahaolla mun silloin oli. Olisin niin halunnut laittaa ne sun päälle kulta.. Oltais yhdessä katseltu tätä maailmaa.. nyt sä katsot sitä sieltä enkelin sylistä, pilven päältä. Mä tiedän että sä olet läsnä, mä tunnen sut ja näen sut. Ne höyhenet, valon pilkahdukset, oudot tuoksut, kylmät ja kuumat tuulahdukset.. olet ihana sä koitat nostaa mua ylös silloin kun romahdan..

Muistatko kun viimeisenä iltanasi täällä meidän luona mä lupasin että en jätä sua? Me oltiin silloin sun luona kun sä lähdit, laitoin silmät kiinni ja nukahdit.. tunsin silloin jotain enkeli oli siinä lähellä, tuli lämmin olla, en jättänyt sua yksin... Mua ei enää pelottanut, sen saman tunnen nyt kun on oikein pahaolla.. tiedän sen että nyt sinä et jätä minua, etkä isääsi etkä myöskään ketään joka sua kaipaa.. meidän rohkea enkeli tyttö <3

Kotona on tapahtunut paljon, tiedät sen kyllä.. meillä on uusia lemmikkejä ja minä olen päässyt "töihin" tiedän että sä tuet mua siinä että saan sen uuden työn. Olithan silloin siinä haastattelussakin mukana, pyysin sulta tukea kun pelotti. Jännittihän mua mutta silti sain sen koulutuspaikan.. Iskä on vielä samassa paikassa töissä ja sun veljet on aloittaneet koulun jo pari kuukautta sitten. Pojilla menee hyvin koulussa, sä varmaankin olet heidänkin tukena siellä <3

Me tullaan huomenna käymään iskän kanssa sun haudalla.. anteeksi kulta kun en ole voinut tulla sinne. Tulee niin pahaolla kun olet siellä kylmässä maassa.. vaikka tiedän ettei sulla ole enää kylmä. Mummu toi sinne kynttilälyhdyn, varmasti tykkäsit siitä nyt sulla ei enää ole pimeää.. vaikka tiedän ettei siellä taivaassa ole koskaan pimeää.. sun haudallas palaa aina valo vaikkei siellä olisikaan kynttilää, niin ihana enkeli olet <3

Tei sulle lasista sydämmen, upotin sun kuvasi kahden lasista leikatun sydämmen sisään.. nyt se on tuolla sun vitriinissäsi.. siellä missä on kaikki ne sun rakkaat tavarat <3 siinä kuvassa olet niin itsesi näköinen, sun silmäsi kertoo jostain semmoisesta jota en silloin tajunnut. Tiedätkö Sofia, olit ja olet jotain sellaista mitä ei voi selittää.

Tänään on täysikuu.. pojat on isällään, Jessellä on kova kuume tällä hetkellä.. mene Jessen luokse ja nuku siellä vieressä kuten nukut munkin vieressä aina kun pyydän. Muistatko kun yksi yö mulla oli pahaolla ja itkin yksin yössä.. pyysin sua mun viereeni. Suljin silmät ja koitin nukkua, yhtäkkiä Ilona koira heräsi ja alkoi vinkumaan ja lähti pois meidän sängystä. Mulle tuli lämmin olo, tuntui kuin joku olisi lämmittänyt mun kylkeä.. mä nukahdin. Olitko se sinä? Tiedän että Jessellä on pahaolla sairaana kovassa kuumeessa, mene ja anna hänelle rauhallinen uni <3

Mä olen huomannut sen että iskä ei pysty puhumaan surustaan, tiedät varmasti sen kun olet sen nähnyt. Ole iskänkin lähellä niin että hän sen tuntee, se auttaa olen sen kokenut sun kauttasi kulta.. Sulla on kulta niin paljon enempi voimaa ja valtaa nyt kuin meillä kenelläkään täällä maailmassa, käytä niitä. En pyydä sitä itseni vuoksi vaan meidän kaikkien ja sun itsesi kulta, näin silloin sun silmistäsi kun olit täällä, että olet erityinen lapsi.. sulla oli kaunis ja lempeä katse, niin viisas ja rauhoittava. Silloinkin viimeisenä päivänäsi kun sua silitin poskesta sä käänsit katseesi minuun, sun silmät oli niin rauhalliset.. utuisen rauhalliset <3 ihan kuin olisit halunnut sanoa "äiti älä pelkää" se oli sun viimeinen katseesi, se jäi mieleeni :( en mä kulta pelkää, mä en pelkää enää mitään, mua ei mikään enää kaada. Tiedän että siellä jossain sulla ei ole enää hätää, sä voit hengittää, nauraa ja juosta.. sulla on kaikki hyvin nyt.

Me nähdään vielä joskus siellä jossain, silloin mä rutistan sut syliini.. vielä ei ole sen aika, mutta sä tiedät sitten kun tulet mua hakemaan <3 joskus sitten rakas. Helpottaa tietää ettet ole siellä yksin.. siellä on sun oma pappa, minun mummuni ja pappani, iskän vaari, ja tietenkin Siiri <3

Mutta menen nyt nukkumaan, ei tahdo taas uni tulla kun koti tuntuu niin tyhjältä taas kun te kaikki lapset olette poissa kotoa.. sinä siellä taivaassa ja pojat isällään. Pojat näen huomenna mutta sinua en koskaan :(