Taitaa olla jo joku perinne, että keväisin meidän elämä muuttuu kerta heitolla. Tällä kertaa kylläkin parempaan suuntaan. Allekirjoitettiin tänään kauppakirjat aivan ihanasta talosta :) päästään aloittamaan ihan puhtaalta pöydältä.. uudessa kodissa uusissa ympyröissä..

Jotenki silti tuntuu pahalta lähteä täältä kodista mihin Sofia syntyi, täällä on Sofian huone ja muistot. Me käytiin haudalla toissa päivänä.. kerroin Sofialle uudesta kodista ja siitä kuinka ikävä mulla on.. tuntui taas siltä kuin tyttö olisi ollut ihan liki minua <3 Sofian huone tai oikeastaan alkovi meidän makkarissa on ollut suljettuna Sofian pois menon jälkeen.. siellä on käyty jos on ollut pakko :( lelut jne ovat yhä omilla paikoillaan. En tiedä miten pystyn tyhjentämään sen ja laittamaan kaikki tavarat jonnekkin "varastoon". En mä pysty laittamaan niitä esille mihinkään uudessa kodissa.. tulee liika paha olla. Vasta sitten jos/kun meille se vauva suodaan on aika ottaa kaikki uudelleen esille. On liika raskasta mennä sinne ja tyhjentää se pikkuinen huone.. jospa joku muu sen tekisi?

Jotenki on sekava olo.. meillä on nyt oma koti ei kenenkään muun omistama vaan meidän oma.. Huomenna aletaan viemään tavaraa ja tekemään pientä remonttia. Sofian kuolin päivänä 1.4 me ollaan virallisesti uudessa kodissa.. eli taas samana päivänä tulee uusi muutos elämään.

Olen taas kokenut tuntemuksia enkeleistä :) kerran yöllä en saanut unta mietin Sofiaa ja sitä että voisimpa soittaa tytölle :( yhtäkkiä tuli sellainen olo etten ollut yksin, lämmitti ja tuntui että joku olisi ollu ihan liki mun kylkeä.. sanoin ääneen "hyvää yötä kulta nukutaanko nyt kun tulit kerta siihen mun viekkuun" kävi pieni "tuulahdus" sellainen raikas ilma virta tuntui kasvoilla ja sen jälkeen valtasi todella ihana olo <3 Nukahdin ja en herännyt kertaakaan yöllä ylös..

Meidän pienimmästä enkelistä tuli tietoja.. tämän pienen enkelin menehtymisen syytä ja sukupuolta ei ole saatu selville. Nyt vaan selvitetään vielä onko mulla verenhyytymis sairaus tms. sehän vaan tarkoittaa että mun vereen kertyy jtn hyytymiä tms. jotka olisi tukkineet istukan suonet :( mutta tämä on vaan pois sulkeva tutkimus ja jos sellainen löytyy siihen on lääkkeet ja raskaus on mahdollinen :) 

Tänään taas koin sen mitä pelkään.. mun kuullen alettiin puhumaan siitä kuinka helppoa on tehdä abortti jos tulee vahinko :( sitä vaan mennään oulaskankaalle ja hoidetaan homma alta pois :( en ymmärrä sitä eikö se ihminen tajua että olen haudannut oman lapseni, saanut 2 varhaista keskenmenoa ja synnyttänyt kuolleen sikiön??? Sanoin vaan et "toiset ne yrittää tosissaan saada lasta ja toiset ne sitte leikkii asialla" meni jonku aikaa kyyneliä nieleskellessä :( mutta sen verran mua on keitetty kovassa liemessä, että sain koottua itseni..

Meidän Aleksi mursi kätensä :/ oli laskenut pulkalla ja käsi oli jäänyt alle.. tuhannen töskäri <3 3 viikkoa on kipsi ja sitten jumpataan :) poika on ollu todella reipas mutta tympiihän se ku hiihtoloman aikana on käsi kipsissä.. koitin lohduttaa että äkkiä se menee ja jälkeen päin tuntuu et aika oliki todella lyhyt :) Mä olen niin huolissani noista kosseista.. en tiedä miten saisin itseni rauhoittumaan ja nauttimaan siitä että ne kummatki ovat täällä <3

Nyt kun kevät on tulossa alkaa mieli heittelemään.. muistelee sitä missä oltiin tähän aikaan viime vuonna ja mitä silloin tapahtui jne jne.. Meidän hääpäivä ja Sofian ristiäis päiväkin meni... muistan kun vuosi sitten olin hyvän ystäväni kampaamossa hää kampausta suunnittelemassa.. mulla oli kova huoli tytöstä kun ei tiennyt mikä oli, tämä ystävä sanoi että " uskon että vuoden päästä katsot niitä hää/ristiäiskuvia ja pystyt hiukan hymyilemään" no en ole pystynyt hymyilemään mutta pystyin katselemaan niitä kuvia ja muistamaan sen tunteen kun sain vielä pitää Sofiaa sylissäni <3

Kevät tulee ja uusi elämä meidän perheellä alkaa.. äiti tänään muistutti mua auringosta ja risukasoista joista oli puhetta joskus aikoinaan :) niinhän se on että kun se elämä joskus paljon ottaa se myös paljon antaa takaisin.. sen ku me kaikki muistettaisiin ja luotettaisiin siihen olisi meillä jokaisella parempi täällä olla..