Jotenki en ole saanu kirjoitettua tänne mitään.. sanoja ei löydy olen vaan ollut ja maannut sängyssä :( Eilen käytiin Ylivieskassa valitsemassa kukkalaite Sofialle.. siihen tulee vaaleanpunaisia mini gerberoita, valkoisia ruusuja ja harsokukkaa, enää en muista tekstiä minkä me valittiin.. sen jälkeen me mentiin Rautioon mun äidin ja Kimmon kanssa. En päässyt enää Sofian arkun luokse :( jätettiin siihen ulko-ovelle kynttilä. Kimmon äitikin tuli meidän kanssa juttelemaan papin kanssa asioista..

Kerroin papille Sofiasta, kerroin sen että Sofia oli eläessään vahvempi kuin yksikään aikuinen ihminen.. häntä suojeli hänen ikänsä. Kun itkin niin Sofia hymyili silloin kun hän vielä jaksoi :( On jäänyt niin mieleen se torstai ilta kun olimme siellä Oulussa, meillä oli Kimmon kanssa kamalasti käyntejä joka paikassa.. kuten aina kun olimme Sofian luona, oli aikaa sinne ja tänne. Torstaina meillä oli niin paljon menoja ettei keretty olla kun aamupvä. ja hetki illasta pienemme luona. Kun lähdimme Sofian luota hän oli hereillä ja katseli mua silmiin.. mä sanoin Sofialle "huomenna äitillä ja iskällä ei ole mitään sovittua menoa, me ollaan koko päivä aamusta asti sun luona".

Yöllä Sofian kunto sitten alkoi romahtaa ja aamulla klo.8 tuli se soitto "teidän olisi hyvä tulla nyt heti tänne.." Oltiin 8.30 Sofian luona ja saimme kuulla että nyt oltiin menossa todella huonompaan :(  klo.15.10 (sama aika kun Sofia aikoinaan syntyi) Pieni sydän sammui :(

On tuntunut, että Sofia olisi tajunnut että saa olla meidän kanssa sen koko päivän ja luovutti siksi.. eihän se asia niin ole mutta tuollaiset pyörii mielessä.

Tänään on ollut taas jotenki vaikee päivä, halpa-hallissa oli ihania vauvojen kevät vaatteita.. pala nousi kurkkuun mä olisin niin halunnu nähdä Sofia kevät haalareissa ja pikku trullina nyt pääsiäisenä.. pienet pisamat maalattuna kasvoihin ja huivi päässä..

Eilen äiti antoi mulle erään ihmisen tuoman lasienkelin jossa oli mukana kultainen enkeli kaulakoru.. se enkeli roikkuu nyt mun kaulassa samassa ketjussa jossa on Kimmon ostama kultainen halkaistava sydän.. toisessa puolikkaassa on kirjain E ja toisessa kirjain K.. tänä enkeli on niiden puolikkaiden keskellä.. meidän Sofia <3

Lauantaina on raskas päivä tulossa, en tiedä mistä mä saan voimia siihen päivään.. Hautajais vaatteet muistuttaa siitä päivästä joka aamu kun herään. Mun pappa lupasi laulaa, maan korvessa kulkevi, lapsosen tien.. mua niin pelottaa se päivä :(

Mä olen ollut niin vihainen KELA.n toiminnallekkin... ymmärrän kyllä et ne pelaa lakipykälien mukaan mutta silti. 18.pvä. mun pitää mennä ilmoittautumaan työvoima toimistoon työttömäksi työnhakijaksi.. pitää alkaa keräämään liitonpäiviä e.v.v.k, asumistuki lakkautuu ja tietenkin Sofian lapsilisä :( sanoinkin siellä kelalla et jos teiltä rahoja oottaa niitä saa odottaa kuukausi tolkulla, mutta jos tulee tilanne et elämä muuttuu niin että yksi meistä on poissa tms. niin teillä ei ole yhtään joustoa ajallisesti, kaikki tapahtuu ja pitää tapahtua melkein heti ettei vaan tule liika maksuja.. ei vaan jaksais ajatella yhtään työ/raha-asioita.

Jospa mä alkaisin nyt katsomaan Aleksin kanssa televisiota ja menis nukkuun aikasemmin, aamulla menen mun ystävän kampaamo liikeeseen aamusta.. ihana nähdä häntä taas, saa taas jutella ihan kaikesta <3