Käytiin Sofian haudalla maanantaina.. Sofia olisi täyttänyt perjantaina 7kk. Me oltiin silloin Korkeasaaressa, en voinut olla miettimättä sitä kuinka Sofia olisi varmasti tykännyt niistä apinoista ja kissaeläimistä.. Väkisin on tullut mieleen olisko Sofialla vieläkin niin ihanan siniset silmät ja pitkät hiukset? Tuntu niin väärältä viettää aikaa perheellä lomareissulla kun kaikista pienin makaa hautausmaalla :(

Aina kun käyn Sofian haudalla tulee se kamala ikävä, varsinkin nyt kun siellä on se kivi.. en pysty käymään siellä ilman itkua :( no eihän Sofian kuolemasta ole kuin vasta kohta 4kk aikaa, aika tuntuu vaan välillä menevän niin nopeesti eteenpäin ja tuntuu että siitä olisi kauemminkin aikaa. Sofia on ollut taivaassa nyt kauemman aikaa kun sai olla täällä meidän luona :( ei voi mitään mutta monesti tässä 4kk aikana olen miettinyt sitä et miksi elämä on niin raakaa, että niin pieni joutuu lähtemään niin pian. Kaikki jäi kokematta ja näkemättä, mutta tiedän sen, että Sofialla oli ihana elämä meidän kanssa. Rakkautta ja läheisyyttä ei varmasti jäänyt puuttumatta. kaipaan niitä öitä kun Sofia nukkuin meidän keskellä.. pieni tuhina kuului korvaan ja aamulla heräsin siihen kun Sofia katseli mua.. heti kun silmäni aukaisin tutti lensi ja kasvoille levisi hymy :) Sofia huone on vielä entisensä.. välillä olen miettinyt, että jos meille tulee vauva niin miten voin laittaa hänet nukkumaan Sofian sänkyyn? En ole pystynyt katsomaan Sofian vaatteita, niitä vaaleanpunaisia mekkoja ja bodyja. Joskus facebookissa kaverit joilla on vauva miettiin miten voivat jättää vauvansa yhdeksi yöksi hoitoon... tekisi mieli sanoa, että voit hakea lapsesi seuraavana päivänä kotiin ja ottaa syliin :( me ei voida, ainoa paikka missä pääsen Sofian lähelle on hautausmaa.. sinne Sofia jää aina kun sieltä lähdetään. Ymmärrän kyllä sen tunteen kun lapsi jää hoitoon yöksi, olen itsekkin joskus poikien vauva aikana käynyt samat tunteet läpitse.. mutta nyt kun Sofia on kuollut tajuan sen, että yksi yö on vain yksi yö.. aamulla taas nähdään..

Pikku "Viljamista" ei kuulu vieläkään mitään.. mua kalvaa välillä se keskenmeno mikä meitä kohtasi kesäkuussa :( sanoin joskus et jos kestin Sofian kuoleman kestän vaikka mitä.. ei se niin ollutkaan. Väkisin miettii sitä pientä joka ei ollutkaan valmis tähän maailmaan. mutta kaikella on tarkoituksensa niinhän se sanontakin kuuluu.. kun tietäisin vain mikä tarkoitus tällä kaikella on??? Ostin ovulaatio testinkin pelottaa, että olen jo liian vanha saamaan enää lasta.. Sitäkin olen miettinyt, että kirjoitanko tällä jos joskus tulen raskaaksi.. jos se sikiö onkin SMA1 vauva.. joudun silloin aborttiin (tai se on itsestä kiinni).. tuleeko sitten jeesustelijoita siitä kun raskaus keskeytettään? Voin sanoa, että jumala en ole mutta me ollaan käyty semmonen "helvetti" läpitse ettei sitä kukaan sitä kokematon voi tajuta.. ja kun näki kuinka vaikea sairaus SMA1 on niin uskon ettei kukaan haluaisi kokea toistamiseen sellaista. Haluaisin niin kertoa raskaudesta ja siitä kun sikiö olisi terve. Mäkin olen jo 36v. kello tikittää.. meillä oli tarkoitus tehdä Sofialle sisar.. 2 yhteistä lasta oli tarkoitus tehdä. Hassua.. kun on 2 tervettä (ei yhteistä) elävää lasta niin on tullut ajateltua, että niitä lapsia VAIN tehdään :/ nyt tajuan ettei se niin ole.. Mä olen jo kauan tajunnut sen kuinka se voi satuttaa kun facebookissa statuksessa hehkuttaa raskaudellaan ja kaverit jotka ei saa lapsia joutuu niitä päivityksiä lukemaan.. Mutta onhan se niin, että kun sen onnen saa kohdalleen sen haluaa jakaa ja itsekkin olen silti onnellinen niiden puolesta jotka ovat raskaana ja saavat vauvan. Elämä on jännä juttu... tulee kiva olo kun saa kuulla et joku on saanut vauvan ja samalla tulee haikea olo Sofian takia.. luulen että tämä on normaalia. Mutta itse olen semmoinen, että jos en halua puhua vauvoista kenenkään kanssa niin mä en sitä tee...mä en väkisin tykkää jonku tilasta jos en sitä halua tehdä jne. sen verta oon itserakas..

Muusta elämästä sen verran et käytiin poikien kanssa helsingissä lomalla... oltiin mun tädillä vkl mäntsälässä ja siltä käsin käytiin helsingissä :) Korkeasaaressa oli kivaa ja sitten shoppailtiin helsingin vilinässä mun serkun kanssa. Meille on muuttanut Ilona koira.. Karkeakarvainen mäyräkoira tyttö 2v ja sitten hesan reissulta tuli 2 liskoa.. parta-agama Simo ja leobardigekko Sylvi..tässä on linkki lemmikkien sivuille http://zoolandia.suntuubi.com/?cat=1 en osaa liittää tänne kuvia  (joku vois neuvoa)

Mutta vois lähteä nukkumaan välillä :) hyvää yötä kaikille...