Mä olen huomannut, ihminen voi tehdä suojakuoren itselleen.. lähimpiä ihmisiä sillä en pysty huijaamaan mutta ulkopuolisia ilmeisestikkin pystyn. Mun on pakko jatkaa eteenpäin monestakin syystä.. itseni, lasten, Kimmon, vanhempieni, sisarusteni ja ystävien takia. Mä koitan olla kuin ennenkin, ainahan se ei onnistu mutta jotenkin olen mennyt eteenpäin. Kaupoissa osaan mennä "sokeeksi" ja "kuuroksi", en näe vauvojen vaatteita ja tavaroita.. en vauvoja.. en kuule jos vauva jossain itkee.. en halua ja pysty.. parempi sulkee kaikki kokonaan silloin kun ei halua nähdä ja kuulla. Facebookissa luen vauvojen tekemisistä silloin kun haluan, tykkään jos siltä tuntuu.. en pakota itseäni mihinkään.. itse en siellä kirjoittele surustani, en itsekkään halua pakottaa kavereitani lukemaan tunteistani, tämä blogi on sitä varten.. tänne saa tulla lukemaan jos haluaa tietää miten mulla menee..

Joku voi luulla, että mä olen tunteeton tai musta ei tunnu miltään.. kyse ei ole siitä. Musta on tullut itsekäs, jos en halua tehdä jtn niin en tee sitä sitten. Olen menossa katsomaan mun hyvän ystävän poikaa ens viikolla, sinne mä haluan mennä.. Marika on sanonut et tuu sitte ku susta siltä tuntuu ja se on mulle tärkeetä, jos mun syliin tupataan vauva ilman mun tahtoa paniikkihan siitä tulisi. Siksi musta on tullut itsekäs, mä suojelen itseäni.

Nyt on mennyt muutama päivä niin etten ole itkenyt, olen pystynyt katsomaan Sofian kuviakin ilman itkua.. kaipaus on silti kova ja sydämmessä tuntuu aina pahalta kun Sofian kuvia katselee. Teen Sofian kuvista ifolorin kirjan, pelottaa että kone pian kaatuu ja kaikki kuvat menee siinä taivaan tuuliin :/ Koneella on muutamia videoitakin Sofiasta, niitä en ole nyt katsellut.. yhdessä niistä Sofia keskustelee mun kanssa :( yhdessä Sofia jumppaa jne..

Mun pitää alkaa varmaan taas siivoilemaan täällä, eilen raivasin poikien vaatekaapin ja tänään voisin siivota vessat ja takapihaa. Lenkilläkin vois illalla käysä Kimmon ja Sinnan kanssa, pitää katsoo miten selkä antaa myöden..

Kiitos taas jos joku luki tämänkin vuodatuksen <3